Detail publikace

Standardy v cizojazyčné výuce

NEUWIRTHOVÁ, L.

Český název

Standardy v cizojazyčné výuce

Typ

článek v časopise - ostatní, Jost

Jazyk

cs

Originální abstrakt

Článek se zybývá problematikou vzdělávacích standardů v cizojazyčné výuce na vysokých školách technického zaměření. Po vymezení pojmu "standard" je pozornost věnována vyžadovanému profesnímu zaměření těchto standardů a jejich možnému zařazení do Společného evropského referenčního rámce pro výuku, studium a hodnocení cizích jazyků, což by umožnilo dosažení mezinárodně srozumitelné vypovídací hodnoty učebních výsledků studentů. The paper deals with a foreign language standard at technically orintated universities. After definig a term "standard of education" with its attainment target, core cubject-matter, and evaluation standard with standard assessment tasks, professional orientation of foreign language tuition and necessity of europeanization of Czech tertiary education is concentrated on. A proposal to use Common European Framework of Reference evaluation descriptors and scales and levels is suggested thus obtaining an internationally understandable students' output.

Český abstrakt

Článek se zybývá problematikou vzdělávacích standardů v cizojazyčné výuce na vysokých školách technického zaměření. Po vymezení pojmu "standard" je pozornost věnována vyžadovanému profesnímu zaměření těchto standardů a jejich možnému zařazení do Společného evropského referenčního rámce pro výuku, studium a hodnocení cizích jazyků, což by umožnilo dosažení mezinárodně srozumitelné vypovídací hodnoty učebních výsledků studentů. The paper deals with a foreign language standard at technically orintated universities. After definig a term "standard of education" with its attainment target, core cubject-matter, and evaluation standard with standard assessment tasks, professional orientation of foreign language tuition and necessity of europeanization of Czech tertiary education is concentrated on. A proposal to use Common European Framework of Reference evaluation descriptors and scales and levels is suggested thus obtaining an internationally understandable students' output.

Klíčová slova česky

europenizace, cílové a evaluační standardy, hodnotící deskriptory, kmenové učivo, kurikulární dokumenty, mezinárodní srovnatelnost, pedagogická evaluace, profesní zaměření jazykového vzdělání, Společný evropský referenční rámec

Vydáno

20.02.2003

ISSN

1210-0811

Časopis

Cizí jazyky

Ročník

46

Číslo

4

Počet stran

2

BIBTEX


@article{BUT41499,
  author="Ludmila {Neuwirthová},
  title="Standardy v cizojazyčné výuce",
  journal="Cizí jazyky",
  year="2003",
  volume="46",
  number="4",
  month="February",
  issn="1210-0811"
}