Detail publikace
Standardy v cizojazyčné výuce
NEUWIRTHOVÁ, L.
Český název
Standardy v cizojazyčné výuce
Typ
článek v časopise - ostatní, Jost
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Článek se zybývá problematikou vzdělávacích standardů v cizojazyčné výuce na vysokých školách technického zaměření. Po vymezení pojmu "standard" je pozornost věnována vyžadovanému profesnímu zaměření těchto standardů a jejich možnému zařazení do Společného evropského referenčního rámce pro výuku, studium a hodnocení cizích jazyků, což by umožnilo dosažení mezinárodně srozumitelné vypovídací hodnoty učebních výsledků studentů. The paper deals with a foreign language standard at technically orintated universities. After definig a term "standard of education" with its attainment target, core cubject-matter, and evaluation standard with standard assessment tasks, professional orientation of foreign language tuition and necessity of europeanization of Czech tertiary education is concentrated on. A proposal to use Common European Framework of Reference evaluation descriptors and scales and levels is suggested thus obtaining an internationally understandable students' output.
Český abstrakt
Článek se zybývá problematikou vzdělávacích standardů v cizojazyčné výuce na vysokých školách technického zaměření. Po vymezení pojmu "standard" je pozornost věnována vyžadovanému profesnímu zaměření těchto standardů a jejich možnému zařazení do Společného evropského referenčního rámce pro výuku, studium a hodnocení cizích jazyků, což by umožnilo dosažení mezinárodně srozumitelné vypovídací hodnoty učebních výsledků studentů. The paper deals with a foreign language standard at technically orintated universities. After definig a term "standard of education" with its attainment target, core cubject-matter, and evaluation standard with standard assessment tasks, professional orientation of foreign language tuition and necessity of europeanization of Czech tertiary education is concentrated on. A proposal to use Common European Framework of Reference evaluation descriptors and scales and levels is suggested thus obtaining an internationally understandable students' output.
Klíčová slova česky
europenizace, cílové a evaluační standardy, hodnotící deskriptory, kmenové učivo, kurikulární dokumenty, mezinárodní srovnatelnost, pedagogická evaluace, profesní zaměření jazykového vzdělání, Společný evropský referenční rámec
Vydáno
20.02.2003
ISSN
1210-0811
Časopis
Cizí jazyky
Ročník
46
Číslo
4
Počet stran
2
BIBTEX
@article{BUT41499,
author="Ludmila {Neuwirthová},
title="Standardy v cizojazyčné výuce",
journal="Cizí jazyky",
year="2003",
volume="46",
number="4",
month="February",
issn="1210-0811"
}