Detail publikace

Vývoj vznětového motoru s protiběžnými písty

DRÁPAL, L. NOVOTNÝ, P. PÍŠTĚK, V. AMBRÓZ, R.

Český název

Vývoj vznětového motoru s protiběžnými písty

Anglický název

Crankshaft Development of a Two-stroke Compression-ignition Engine with Contra-running Pistons

Typ

článek v časopise - ostatní, Jost

Jazyk

en

Originální abstrakt

The paper is focused on designing, different variants comparing, and selecting of the most suitable design of crankshafts for two-stroke CI engine with contra-running pistons and through-flow scavenging. The crankshafts variants are based on the analysis performed with the powertrain balance and include various combinations of requirements on strength, weight as well as balance. Applying FEM and MBS procedures, all variants go through dynamic simulations for the whole spectrum of operation speed, and the suitable design is selected with reference to the criterion of minimizing torsional vibrations, fatigue life of individual engine parts, and the load of main bearings.

Český abstrakt

Tento článek se zabývá návrhem, porovnáním různých variant a výběrem vhodného řešení klikových hřídelů pro dvoudobý vznětový přeplňovaný letecký motor s protiběžnými písty a souproudým vyplachováním. Návrh variant klikových hřídelů je proveden na základě analýzy vyvážení celého hnacího ústrojí a zahrnuje v sobě různé kombinace požadavků na pevnost, hmotnost a právě i vyvážení. Všechny varianty jsou s využitím postupů MKP a MBS podrobeny dynamickým simulacím pro celé spektrum provozních otáček a vhodné řešení je zvoleno na základě kritéria minimalizace torsního kmitání, únavové životnosti částí motoru a zatížení hlavních ložisek.

Anglický abstrakt

The paper is focused on designing, different variants comparing, and selecting of the most suitable design of crankshafts for two-stroke CI engine with contra-running pistons and through-flow scavenging. The crankshafts variants are based on the analysis performed with the powertrain balance and include various combinations of requirements on strength, weight as well as balance. Applying FEM and MBS procedures, all variants go through dynamic simulations for the whole spectrum of operation speed, and the suitable design is selected with reference to the criterion of minimizing torsional vibrations, fatigue life of individual engine parts, and the load of main bearings.

Klíčová slova česky

dynamika hnacího ústrojí, klikový hřídel, dvoudobý motor, vyvážení motoru, torsní kmitání, únavová životnost

Klíčová slova anglicky

powertrain dynamics, crankshaft, two-stroke engine, engine balance, torsional vibrations, fatigue life

Rok RIV

2011

Vydáno

12.03.2011

Nakladatel

ČVUT v Praze

Místo

Praha

ISSN

1214-0821

Časopis

MECCA - Journal of Middle European Costruction and Design of Cars

Ročník

IX.

Číslo

1

Strany od–do

18–27

Počet stran

44

BIBTEX


@article{BUT74019,
  author="Pavel {Novotný} and Lubomír {Drápal} and Václav {Píštěk} and Richard {Ambróz},
  title="Crankshaft Development of a Two-stroke Compression-ignition Engine with Contra-running Pistons",
  journal="MECCA - Journal of Middle European Costruction and Design of Cars",
  year="2011",
  volume="IX.",
  number="1",
  month="March",
  pages="18--27",
  publisher="ČVUT v Praze",
  address="Praha",
  issn="1214-0821"
}