Detail předmětu
Digitální kresba
FSI-YKD Ak. rok: 2026/2027 Letní semestr
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Předpokladem je znalost zákonitostí perspektivy a zkušenosti s kresbou tradičními technikami. Výhodou je základní znalost práce v aplikacích pro vytváření a úpravu rastrové grafiky.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Jazyk výuky
čeština
Cíl
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Použití předmětu ve studijních plánech
Program B-VKP-P: Vizuální komunikace v kreativních průmyslech, bakalářský
obor ---: bez specializace, 3 kredity, povinný
Program B-PDS-P: Průmyslový design ve strojírenství, bakalářský
obor ---: bez specializace, 3 kredity, povinný
Typ (způsob) výuky
Cvičení s počítačovou podporou
39 hod., povinná
Osnova
Seznámení s náplní předmětu, používanými aplikacemi a hardwarovým vybavením (tablety)
Kresba elementárních prvků, linií, ploch a objemů
Kresba jednoduchých geometrických objektů v digitálním prostředí, zobrazování, perspektiva, stylizace
Teorie zobrazení světla a stínu, základní principy a techniky používané ke stínování objektů
Techniky zobrazení materiálů a povrchů, ztvárnění transparentních a reflexivních materiálů
Metody zvýrazňování v digitální kresbě, kompoziční pravidla, použití efektů a filtrů
Kreslení rychlých invenčních skic, techniky používané při vytváření variantních skic designu
Digitální kresba průmyslového výrobku pro účely prezentace, základní geometrie objektu, variantní pohledy
Realistické zobrazení průmyslového výrobku včetně zachycení detailů, materiálu a textury povrchu
Použití digitální kresby v kombinaci s 3D aplikacemi, modelování 3D objektů z 2D skic
Vizualizace, zpracování návrhů do posterů a prezentací, technické požadavky na výstupy
Individuální zadání – samostatná studie dle fantazie