Detail předmětu
Ateliér virtuální kreativity I
FSI-YV1 Ak. rok: 2026/2027 Letní semestr
Ateliér se zaměřuje na kreativní grafickou práci na konkrétním příkladu produktu. Praktický nácvik kreativních možností prezentace daného produktu. Správné pochopení podstaty funkce produktu a zvolení vhodných prezentačních nástrojů tak, aby vznikl ucelený celek. Výsledný návrh prezentační metody bude respektovat současné standardy, ale i v současnosti méně obvyklé způsoby tvorby s potenciálem do budoucna. Výstupem je grafické portfolio řešeného produktu a základní virtuální prezentace.
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Navazuje na znalosti z předmětů Produktová fotografie, Počítačová grafika I, Počítačová grafika II, Počítačové modelování a vizualizace I.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Podmínky získání klasifikovaného zápočtu:
- aktivní účast ve cvičeních (min 5 z 10 bodů),
- odevzdání zadaných prací ve stanovených termínech (min 45 z 90 bodů).
Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.
Cvičení: účast je povinná a kontrolovaná vyučujícím, povolují se maximálně dvě absence. V případě dlouhodobé nepřítomnosti je náhrada zameškané výuky v kompetenci garanta předmětu.
Jazyk výuky
čeština
Cíl
Předmět vede studenty k základním teoretickým znalostem a praktickým dovednostem nutným ke zvládnutí kresby. Pozornost je věnovaná kresbě geometrických těles a výrobků v perspektivním pohledu dle modelu. Práce probíhá od elementárního náčrtu zachycujícího základní strukturu k definitivnímu znázornění modelu. Praktikovanou metodou správného záznamu skutečnosti je redukce zdrojového objektu na základní geometrické útvary s přihlédnutím k zásadám perspektivního zobrazení.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Použití předmětu ve studijních plánech
Program B-VKP-P: Vizuální komunikace v kreativních průmyslech, bakalářský
obor ---: bez specializace, 7 kredity, povinný
Typ (způsob) výuky
Ateliér
78 hod., povinná
Osnova
- Analýza současné grafické prezentace konkurenčních produktů.
- Pochopení podstaty samotné funkce výrobku nebo produktu.
- Tvorba foto dokumentace.
- Digitální modely a vizualizace.
- Grafická prezentace.
- Základní virtuální prezentace.
- Grafické portfolio zadaného produktu.
- Mediální prezentace grafická i virtuální.