Detail předmětu

Ateliér virtuální kreativity I

FSI-YV1 Ak. rok: 2026/2027 Letní semestr

Ateliér se zaměřuje na kreativní grafickou práci na konkrétním příkladu produktu. Praktický nácvik kreativních možností prezentace daného produktu. Správné pochopení podstaty funkce produktu a zvolení vhodných prezentačních nástrojů tak, aby vznikl ucelený celek. Výsledný návrh prezentační metody bude respektovat současné standardy, ale i v současnosti méně obvyklé způsoby tvorby s potenciálem do budoucna. Výstupem je grafické portfolio řešeného produktu a základní virtuální prezentace. 

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Prerekvizity

Navazuje na znalosti z předmětů Produktová fotografie, Počítačová grafika I, Počítačová grafika II, Počítačové modelování a vizualizace I.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Způsob a kritéria hodnocení

Podmínky získání klasifikovaného zápočtu:

  • aktivní účast ve cvičeních (min 5 z 10 bodů),
  • odevzdání zadaných prací ve stanovených termínech (min 45 z 90 bodů).

Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.

Cvičení: účast je povinná a kontrolovaná vyučujícím, povolují se maximálně dvě absence. V případě dlouhodobé nepřítomnosti je náhrada zameškané výuky v kompetenci garanta předmětu. 

Jazyk výuky

čeština

Cíl

Předmět vede studenty k základním teoretickým znalostem a praktickým dovednostem nutným ke zvládnutí kresby. Pozornost je věnovaná kresbě geometrických těles a výrobků v perspektivním pohledu dle modelu. Práce probíhá od elementárního náčrtu zachycujícího základní strukturu k definitivnímu znázornění modelu. Praktikovanou metodou správného záznamu skutečnosti je redukce zdrojového objektu na základní geometrické útvary s přihlédnutím k zásadám perspektivního zobrazení.  

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Použití předmětu ve studijních plánech

Typ (způsob) výuky

 

Ateliér

78 hod., povinná

Osnova


  • Analýza současné grafické prezentace konkurenčních produktů.

  • Pochopení podstaty samotné funkce výrobku nebo produktu.

  • Tvorba foto dokumentace.

  • Digitální modely a vizualizace.

  • Grafická prezentace.

  • Základní virtuální prezentace.

  • Grafické portfolio zadaného produktu.

  • Mediální prezentace grafická i virtuální.