Detail předmětu

Virtuální realita - projekt

FSI-YVP Ak. rok: 2026/2027 Letní semestr

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Prerekvizity

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Způsob a kritéria hodnocení

Podmínky udělení klasifikovaného zápočtu: povinná prezence v rozvrhovaných hodinách, individuální konzultace s vyučujícím, odevzdání zadaných úkolů ve stanovených termínech. Ústní obhajoba zpracovaných úkolů. U každého úkolu se hodnotí zvlášť úroveň vypracování a úroveň jeho prezentace. Výsledné hodnocení se skládá z hodnocení úkolů. Celkem je možno získat až 100 bodů. Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.

Účast je povinná a kontrolovaná vyučujícím, povolují se maximálně dvě neomluvené absence za semestr. V případě dlouhodobé nepřítomnosti je náhrada zameškané výuky v kompetenci garanta předmětu.

Jazyk výuky

čeština

Cíl

Cílem předmětu je seznámit studenty s přednostmi technologických nástrojů virtuální reality pro dosažení vyšší úrovně prezentačních, estetických i technických výstupů v oblasti průmyslového designu. Studenti se seznámí s virtuální realitou (VR), prostředím a nástroji pro skicování, modelování, vizualizování a prezentování prostřednictvím VR. Studenti získají přehled o základních principech a technologiích používaných ve virtuální realitě. Získají také teoretické a praktické zkušenosti s tvorbou a prezentací svých designérských projektů pomocí nástrojů virtuální reality.

Schopnost ovládat softwarové a hardwarové prostředky, které se používají pro virtuální realitu.
Získání základních zkušeností s tvorbou skic, modelů, vizualizací ve virtuálním prostoru.
Schopnost prezentovat své návrhy prostřednictvím virtuální reality.
Schopnost zhodnotit vytvořený návrh pomocí virtuální reality.
Zlepšení vnímání prostorových a kompozičních vztahů nezbytných pro designérskou tvorbu a zlepšení interaktivity návrhového procesu.
Schopnost prostorového vnímání navrhovaných produktů i jejich částí a podrobnější sledování uživatelských souvislostí.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Použití předmětu ve studijních plánech

Program N-PDS-P: Průmyslový design ve strojírenství, magisterský navazující
obor ---: bez specializace, 3 kredity, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Ateliér

26 hod., povinná

Osnova

- Úvod do problematiky virtuální reality (VR).
- Seznámení s prostředím VR a s prací ve virtuální realitě.
- Stručný přehled a seznámení se s SW a HW prostředky používanými ve VR.
- Přehled nástrojů SW pro 3D skicování, modelování, vizualizování a prezentování.
- Základní principy tvorby 3D objektů a postupy při skicování a modelování.
- Implementace a mapování 3D modelů do prostředí VR.
- Vizualizace a prezentování za pomoci VR.
- Samostatná práce studentů.
- Prezentace prací.