Podpora projektů
OPP zabezpečuje pomoc ve fázi přípravy i řízení realizace projektů FSI. Jedná se o výzkumné i rozvojové projekty, celouniverzitní i mezifakultní či fakultní strategické projekty.
V přípravné fázi OPP pomůže v těchto oblastech:
- Informační podpora o grantových příležitostech prostřednictvím Grantomatu, osobních konzultací a dalších informačních kanálů.
- Zakládání projektové přihlášky v Apollu, proces schvalování projektové přihlášky na VUT, kontrola nad aktuálností údajů v Apollo modulu projekty.
- Příprava dokumentů za VUT/FSI vyžadujících podpis statutára, či pověřené osoby.
- Konzultace a pomoc při nastavování rozpočtu projektu.
- Zorientování žadatele ve specifických tématech jako je gender, DNSH, data management.
- Podpora procesu generování projektového záměru s využitím koučovacích metod pro koordinátory konsorciálních projektů.
- Na straně VUT zabezpečuje proces podepisování partnerských/konsorciálních smluv mezi účastníky projektu a vkládání do Registru smluv.
V realizační fázi OPP zajišťuje:
- Výkon činnosti projektového/finančního manažera pro:
- velké strategické výzkumné projekty (OPJAK, TAČR NCK),
- velké celouniverzitní projekty na rozvoj infrastruktury a vzdělávání (OPJAK, NPO),
- náročné mezinárodní projekty (HE, INTERREG).
- Poskytování metodické podpory dalším projektům v realizaci (TAČR, GAČR, OPTAK) pro řádné plnění požadavků poskytovatelů.
- Zabezpečuje na straně VUT proces podepisování smluv o využití výsledků a vkládání těchto dokumentů do Registru smluv.
Další agenda OPP:
- Zabezpečuje správu průmyslově chráněného duševního vlastnictví FSI a administruje procesy spojené s řízením před patentovými úřady/organizacemi.
- Komunikuje s poskytovatelem dotace prostřednictvím datové schránky VUT.
- Spravuje informace o možnostech mobilitních projektů pro výjezdy i příjezdy akademických pracovníků (mimo Erasmus).
- Spravuje portfolio Rozvojových projektů VUT pod MŠMT realizovaných na FSI.
- Shromažďuje informace pro aktualizace záznamů o projektech v realizaci a vede statistiku projektů pro potřeby vedení fakulty.
- Spolupracuje při kontrolách a auditech s řešiteli projektů.
- Organizuje pravidelná setkání řešitelů a předává osvědčené postupy a tipy pro dobrou praxi.
- Nabízí a organizuje rozvojová tematická školení.